کدخبر:1817/20231121

29 آبان 1402

دانشگاه تشنه دیدار بود:
گرامیـداشت سـالگرد شـهادت دانشجو شهید حسین شکـرائیان و یاد و خاطـر ۱۴۴ شهید دانشگاه صنعتی اصفهان
آئین دومین سالگرد شهادت شهید والامقام حسین شکرائیان همراه با حضور خانواده های معززشهدا دفاع مقدس دانشگاه و مدافع حرم در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر الهام محمودزاده، معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایندگی از هیئت‌رئیسه دانشگاه، ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم به خانواده شهید شکرائیان گفت: فضای دانشگاه با حضور خانواده شهدا منور و یاد و خاطر شهدا در دانشگاه زنده است.

وی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم پاسخ اشک و آه مادران، همسران و فرزندان شهدا را بدهیم بیان کرد: امید است دعای خیر خانواده شهدا بدرقه آینده دانشگاهیان برای پیشبرد اهداف علمی در جهت آرمان های انقلاب و اسلام باشد.

در آئین یاد و نام شهید شکرائیان و ۱۴۴ شهید دفاع مقدس دانشگاه صنعتی اصفهان، حاج عبدالحمید محمودی، راوی دفاع مقدس از رشادت و ایثار شهدا در دوران هشت سال جنگ ایران و عراق و مدافعین حرم روایت کرد و دختر شهید مدافع حرم، شهید مهدی قاضی‌خانی نیز در این مراسم نیز درباره ی صبر و فداکاری خانواده‌های شهدا سخن گفت.

در پایان از خانواده شهید شکرائیان و خانواده‌های گران‌قدر شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان در حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان تجلیل و پرتره طراحی چهره شهید حسین شکرائیان که در جلسه انجام شد به مادر وی تقدیم شد.

گفتنی است شهید حسین شکریان متولد ۱۳۳۷ اهل همدان بود که در عملیات مسلم بن عقیل در سومار در سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت رسید. هویت "شهید حسین شکرائیان" که به‌عنوان شهید گمنام در سال ۱۳۸۶ در "دانشگاه صنعتی اصفهان" دفن شده بود، ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۰، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

گزارش تصویری 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.